tisdag 23 oktober 2012

Fynd

I söndags kväll när jag satt och slötittade lite på blocket, så dök det upp ett köksbord med stolar för en bra peng. Jag visade annonsen för Danne som tyckte att jag skulle ringa på den. Då hunden fått lugnande och var lite groggy så bestämde att vi skulle åka dit på måndagen istället. Eftersom det inte ar så långt ifrån vårt nya hem så skulle Danne komma dit efter jobbet. Typiskt nog så hade vår hästtransport gått sönder så vi fick snällt hoppa in i bilen och åka till Biby för att låna en annan. Väl på plats ser vi ett gigantiskt och rejält bord och funderingen blir.....hur och var får vi plats med det. Efter lite dividerande hit och så bestämmer vi oss för att köpa bordet och stolarna. Allt lastad för hemfärd och eftersom en kompis är på väg för att titta på huset, så får vi bärhjälp in. Bordet kommer på plats i köket och kan säga att jag blev mer än nöjd :) Det som kändes gigantiskt fick mer än väl plats i vårt kök som tydligen inte är så litet som det kändes utan möbler. Trodde ju oxå att bordet skulle vara lite "klenare" men det var ju en riktigt tjock skiva och rejäla ben, så lär väl hålla ett bra tag till. Ikea har fortfarande kvar stolarna så ska investera i två till när jag kommer dit nästa gång.

 

 

Inga kommentarer: