söndag 14 oktober 2012

Glad

Glad blev jag verkligen häromdagen när jag hämtade posten och hittade ett par fina raggsockor åt Nellie. Ingen avsändare på dom och jag undrade vem som var så snäll, så ringde Danne och kollade ifall han visste nåt. Och jo det visste han. En av våra grannar hade vart så snäll och gjort dom. Blev så glad över den presenten och att hon suttit hemma och stickad dom just till Nellie.
I onsdags var det så dax igen att träffa tjejerna i föräldrargruppen och även denna gång blev det bibblan som fick besök. Först lunch för oss och barnen och sen lek och bus för ungarna i lekhörnan. Nellie gillar verkligen att vara där och hon börjar sprattla redan innan jag hunnit sätta ner henne på golvet :)
Torsdagen bjöd på Öppna förskolan som vanligt, men denna gång träffade vi Isabelle och Tindra för en promenad dit. Riktigt skönt att få ta en promenad och samtidigt prata lite vuxenprat medans tjejerna sov i vagnarna. På Öppna blir Nellie precis som på bibblan för hon gillar verkligen sångstunden och sprattlar hon inte så tittar hon på gitarren :) då är hon inte blyg vilket är skönt.

Nu har den lilla tjejen inte bara lärt sig stå upp, utan även gå runt saker och med lära gå vagnen. Och med alla dessa kartonger finns det ju massor att gå runt och den stackars mamman hinner ju knappt med i tempot. Det är oxå så att jag packar ner och lillan packar upp så nu tejpas även flyttlådorna, som snart får packas upp igen. Äntligen!! I dag fick vi nämligen nycklarna till vårt nya boende. Kändes lite konstigt att komma in där då vi har hållit på och packat och väntat ända sen innan sommaren på detta. Har ju vart lite struligt med förra hyresgästen, men inget jag behöver ta upp här. Men nu så är det äntligen dax att köra dit kartonger :) hoppas verkligen att vi kan vara klara till mitten av November och helst tidigare.

Hade barnloppis inbokad i dag, men då Nellie haft feber dan innan och på natten var det tveksamt att det skulle bli av. Var uppe vid tretaget och gav henne en Alvedon och lite välling innan vi slocknade på soffan. Trodde hon skulle vara lika febrig när hon vakade, men inte då. Hon var piggelin själv och körde för fullt hela dagen tills hon somnade strax innan åtta i kväll. Trodde hon skulle däcka tidigare då hon inte sovit värst mycket under dagen, men hon kämpade på. Hoppas verkligen att hon sover hela natten nu. Hon fick ett välförtjänt bad innan nattningen och jag kunde bara inte låta bli att ta kort på den snygga frillan :) Inte för att hon har så mycket hår, men det lilla som finns kan man ju göra lite skoj av :)

 

Mannen drog med hunden ut i skogen för jakt och varje gång sitter jag som på nålar och vill inte ha ett samtal om skador. Bamse har ju blivit sprättad två gånger så tycket det räcker nu. Den här gången dröjde det inte länge förrän telefonen ringde och jag ville verkligen inte svara :-/ men måste ju och var förberedd på det värsta när mannen säger.....Bamse drev fram en gris som vi fick skjuta. Puuuuuh där fick jag andas ut på riktigt. Hunden hade vart så duktig och hämtat fram en nasse åt dom :)

Dax att hitta bra recept på vildsvin

Inga kommentarer: