onsdag 30 september 2009

Jädrar....

....vilket drag det blev här för nån timme sen...puh. Det började med att jag satt här vid datorn och studerade Arbetsförmedlingens hemsida och försökte klura ut hur i hela friden jag ska klara av att få in mer datakunskaper än dom har med i listan :s...när jag hör ett dunsande som låter som om någon klampar i trappen. hundarna var ute så det måste vara nån grannen på ingång och jag går ut ur kontoret för att titta efter. Då i dörren möter jag en fågel som kommer i 180 mot mig, tvärvänder och flyger rätt in i fönstret. Jösses det där var jag inte alls beredd på, så får tag på ett par handskar och stänger alla dörrar jag kan komma åt för att förhindra den från att fortsätta i övriga lägenheten. Fönstret i sovrummet åker oxå upp på vid gavel och det är nu man är både glad över och lite irriterad över att inte innanfönstren är ditsatta :).....irriterad för att då hade inte pippin kommit in och glad för att den nu när den är inne kan komma ut igen :) Och sen är det skönt att kunna ha öppet i sovrummet fortfarande fast det nu är frost på nätterna. Pippin flaxar på i vardagsrummet menjag lyckas på nåt sätt få den på rätt spår rakt ut i friheten via sovrumsfönstret....pust. Nu direkt igen med alla fönster och hoppas att fågeln håller sig en bra bit ifrån så jag slipper jaga runt efter den fler gånger. I går kväll var det föresten en fågel som knackade nåt så förskräckligt utanför fönstret och ja det kanske var samma som irrade sig in nu på morgonen :)

Ja nu var det ju inte en sån här stor pippi som var inne i lägenheten. Den här bilden tog jag för inte så länge sen när rovfåglarna cirklade över hustaken på jakt efter lite mat

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl en himla tur att det inte var en rovfågel som hade kastat sig in hos dig :D:D

Vi ses imorgon!
Kram Marie S

Birgitta sa...

Ja jösses!...då hade jag nog sluppit möblera om och ist åkt till möbelvaruhuset i västerås och investerat i helt nytt :D
Japp vi ses i morrn och Roombar oss lite :)
Kram på dig vännen!