onsdag 27 januari 2010

Testing testing

I fredags var jag på lasarettet och fick fina lappar klistrade över en del av ryggenför att se om jag lider av någon slags kontaktallergi. Lapptest som det så fint kallas skulle man ju kunna skratta åt med tanke på att jag ju är halvlapp och kanske skulle behöva en test på om jag fortfarande minns nåt av norrland :) Nu har iaf lapparna avlägsnats och på vissa ställen har det dykt upp röda prickar så nåt verkar jag ju inte tåla iaf men vad det var fick jag veta i dag när jag var på återbesök. En av prickarna hade blivit ganska stor och det visade sig att jag har kraftig nickelalergi. Visste ju iof att jag reagerade på nickel men att det var så mycket hade jag inte tänkt på då jag lyckats undvika saker som jag reagerar på. Det räcker med att jag har en enkrona en kort stund i handen för att det ska börja klia väldigt mycket. Nu sa läkaren när vi pratade om smycken att i vitt guld är det väldigt mycket nickel vilket jag inte hade nån aning om. Tur att jag inte köpt ringen i trefärgat guld som jag så gärna ville ha för det hade ju vart att kasta många hundralappar i sjön. Förr reagerade jag på jeansknappar men numera har många nickelfria knappar ist så jag slipper stoppa ner tröjan i jeansen. Svårt är oxå att köpa skärp med metallspännen då man inte vet innehållet. Klocka kan jag iaf ha då den ena är av titan och den andra har tygarmband :) Nej nu dax att hoppa in i duschen och skrubba rent ryggen som inte fått tvättats sen i fredags för att resultatet inte skulle bli förstört.

Inga kommentarer: