tisdag 11 maj 2010

Felkörning

I dag när jag hade parkerat på Sveaplan och var på väg till Fors kyrka för att fota Magnoliorna som blommar därutanför, så hörde jag en duns. Tittar mot korsningen och ser ett par i en mindre bil som körde över refugen sakta. Men ist för att ratta undan så kör han upp på nästa refug så det skramlar. Vad gör han då? Stannar och backar tillbaka? Nej inte han inte. Han kör vidare och blir stående med refugen under bilen. Nu var det ju iaf tur att det inte var någon skylt där så den slapp han iaf ha därunder. Tanten hans som satt bredvid stapplar ut och går runt för att se vad som hände. Och ja det är ju bara att konstatera att dom har refugen därunder. Jag stannade inte utan fprtsatte och när jag passeade några killar så skulle den ena försöka vara lite rolig och säger till mig att....Tanter ska inte köra bil. Jag svarar att nej kanske inte men nu var det mannen som körde.....haha. Han bara.....öhh ok och sen blev det tyst. Kanske dax att skaffa brillor för den killen...haha. När jag efter en liten stund gick tillbaka till min bil så var dom borta och hur dom kom därifrån har jag ingen aning om, men dom hade garanterat rent undderrede på bilen iaf av ljudet att dömma när dom skrapade i.

Inga kommentarer: