lördag 11 december 2010

Hundtrubbel

I går när jag kom hem från jobbet så satt hundarna ute i hundgården och väntade på att få komma in. Jag släpper ut dom så dom får kissa och det är då Zeke springer bakom hundgården. Bamse ser att han sticker och drar efter men missar att Zeke inte är ute på vallen bakom huset så han skuttar ut dit och får så klart upp spåret på rådjur. Givetvis så drar han iväg och jag hör honom skalla en bit bort. Har både ficklampa och pipa med mig men inte en skymt av hunden trots visslingar och rop. Nej det blir till att ringa husse som får komma hem och försöka locka på hunden och när han kommer hem så hör vi Bamse skalla på ett ställe till. Vi sätter oss i bilen och åker ditåt men inte ett spår av hunden och då har dessutom skallet tystnat så nu kan han ju vara vart som helst och inte kul då det är mörkt och 18 grader kallt ute :( Nej säger jag vi åker hemåt istället för han har kanske trots allt tatt sig åt det hållet och när vi sen kommer hem ja då får vi se den lilla hunden komma springande över vallen mot oss. Man vill fya honom ordentligt för att han stuckit iväg så där men det kan man ju inte göra för han var ju trots allt duktig som kom tillbaka hem och så skönt att han faktiskt hittade tillbaka hem. Hur ska man få en hund som har sån näsa att förstå att han bara ska jaga när han har Gps en på sig och är ute med husse som har bössan på axeln? Vore iallafall skönt om det kunde gå att få honom till det för inte kul när han bara drar iväg på det där sättet.

Inga kommentarer: