lördag 23 januari 2010

Kluven

Känner mig verkligen kluven nu.....eller kanske mer som en annan människa.....eller kanske mer som 2 människor. Förvirrat, ja verkligen iaf efter att jag hämtat in posten i går. Där låg nämligen min inkomstuppgift från företaget jag jobbat åt i 20 år men nu med ett annat efternamn på lilla mig. Har ända sen födseln hetat Bergkvist men nu helt plötsligt blev man en Berglund!!?? Ja inte undra på att man nu känner sig lite kluven....haha. Och jag har ju inte ens gift mig heller och skulle det nu skett så skulle jag ju hetat Karlsson ist :) Ja jag säger då det bara att vänja sig vid ett nytt namn med allt vad det innebär från körkortsbyte mm eller bara kanske påpeka för den som skickat ut uppgiften att jag vill ha tillbaka mitt trygga efternamn som jag haft så länge.

Inga kommentarer: