onsdag 1 september 2010

Hemma

I går hade jag så ont i halsen att jag nästan trodde att jag skulle få åka hem från jobbet. Det var ju kurs med Bamse på kvällen oxå och jag frågade Danne om han kunde, men som vanligt den här tiden så jobbade han sent, så vart till att åka iväg. Hoppas verkligen inte jag smittade ner några av dom andra som var där. Bamse ville heller inte vara med på noterna, men jag förstår det så som jag själv var och så många lukter som fanns där ställde till det lite oxå. Men jag fick många bra tips om hur jag ska göra för att få mitt yrväder dit jag vill :) och så klart suger man åt sig allt för att hunden ska bli så lydig som möjligt. Behöver ju inte ha sån pli på honom att han kan allt, men vill ju att han ska lyda mig och kunna gå fint i kopplet även när vi inte går hemma hos oss på landet. Kan lova att han är riktigt trotsig ibland och tillsägelser kan göra att han går igång ännu mera så då får man helt enkelt ignorera honom så han lugnar sig. Men visst är det jobbigt att sitta på en kurs och hunden skäller.....fast han är ju så klart liten ännu så kanske ändrar han sig nån gång :) Nu ska jag åter inta ryggläge, för den hemska förkylningen ville inte försvinna utan den satt en rasande fart och bjöd in både herr snuva och fröken feber när den ändå var igång :(

Inga kommentarer: