tisdag 2 mars 2010

Sjuker

I lördags skulle jag ta mig en tur på crosstrainern, nåt jag försöker göra varje dag för att hålla ryggen ifrån kiropraktorn. Har känt mig lite hängig i nån vecka men i Lördags så var jag helt slut och orkade inte trampa mer än ett par minuter innan jag var aldeles darrig i benen. På kvällen åkte vi och hälsade på några kompisar och det funkade bra men jag var fortfarande lite trött. Kom hem och la oss att sova för att efter några timmar vakna av att halsen värkte. Inte kul så på Söndagen häckade jag i soffan för att ta det lugnt och vila bort det halsonda. Framåt kvällen började jag frysa nåt förskräckligt trots att vi hade runt 25grader inne. Låg påpälsad under både filt och täcke och skakade. Huvudvärken, hostan och snuvan hade nu oxå kommit på besök så den natten sov jag kvar där på soffan med 38,5 i feber. Kikade ner i halsen och fick se en sån där hemsk peppla som man får när man har halsfluss och det är ju inte kul.....huvaligen. Vill bara inte göra de hemska halsprovet som gör att man bara vill kräkas. Är så känslig i halsen att jag får kvälgningar bara jag kommer för långt bak med tandborsten. Läste lite på nätet att man kan ha såna pepplor trots att man inte har halsfluss utan ist är det något virus som häckar där. Och på nåt sätt tror jag på det för nu har febern gett sig av, och jag håller tummarna för att den inte kommer tillbaka. Känner mig oxå lite piggare så nåt läkarbesök blir det inte än på ett tag. Är den där pepplan kvar för länge så får jag väl ringa Farbror doktorn.

Inga kommentarer: