lördag 20 mars 2010

Tankad

I dag var jag en sväng in till stan och när jag ändå var där så passade jag på att fylla lite bensin i bilen. Ja man vet ju inte om man tänker åka nån längre sträcka i helgen och då vill man ju inte leta reda på en mack innan man kan komma iväg så bäst att passa på när tillfälle ges :) Kör in på macken och ställer mig i kö till kortautomaten. Framför mig står en kille som har parkerat vid dom andra två pumparna så jag blir lite fundersam på vad han håller på med. Han lyckas att få kortet att fungera och ska välja pump.....då upptäcker han att det bara är dom två pumparna där som går att välja och alltså inte den han står vid. Han väljer den jag ska tanka vid och då undrar jag givetvis om han tänker tanka där jag står. Frågan ställs till killen och han svarar ja. Lite fundersam blir jag då för inte tänker då jag flytta min bil.....då sägern han att jag ska bara tanka en dunk och springer iväg till sin bil för att gräva fram dunken ur bilen. Tillbaka och klämmer sig in mellan min bil och pumpen......suck. Hur tänkte han där? Nu är jag ju den som inte brusar upp i onödan men lite irriterad blev jag faktiskt av det han gjorde för inte så kul att stå där och frysa medans han tankade. Han kunde gott och väl ha väntat tills jag hade tankat min bil istället för att tränga sig så där.

Inga kommentarer: