söndag 15 juli 2012

Reklam

Brukar inte tro så mycket på reklamen som visas på tv, men denna gång måste jag säga att det finns nåt som fungerar. Nellie har ju nu äntligen fått börja med smakisar och morgon och kväll är det gröt som gäller och blåbär provades till den. Vilket visade sig vara mer än mumsigt den gången. Den lilla damen hade blåbär överallt då hon helt plötsligt kom på att man måste ju bara gnida sig om munnen och sen hitta örat, pannan och allt annat som finns på den lilla skallen. Skräcken var sen när allt skulle tvättas. Ja ungen var det ju inget större problem med förutom att hon numera är som en väderkvarn i badbaljan och det är mer vatten på golvet än i den. Men men det finns ju en mamma som oxå ska jobba och sen är det ju bara vatten :)



Blåbärsungen


När lillan var renskrubbad var det ju bara att ta tag i tvätten och jag hade fler plagg som inte blivit rena så satte igång med dom oxå. Det är tydligen kännt att vattnet härute där vi bor är så att det inte går att få bort kräk mm från barnens kläder och det såg jag nu. Nu till miraklet......Vanisch!! En halv skopa i vattner och sen ner med kläderna i några timmar för att sen tvätta som vanligt. Och kan man tänka. Fläckarna var spårlöst borta. Ja till och med blåbären var puts väck. Helt otroligt!!


Tadaaa!! Inte ett blåbär så långt ögat når.


Mirakelmedlet

Kan säga att numera tror jag lite mer på reklamen som visas, eller tror.....jag provar lite oftare :) Har ju även hittat min favorit när det gäller rengöring i hemmet och mina hjälpmedel heter där Cillit Bang för äntligen kan jag få bort det eländiga kalket som fyller hela duschkarbinen från golv till tak :)


Sötungen ren och fin efter maten 
När jag nu dessutom har hittat rengöringsmedlet som tar bort blåbär så har lillan bestämt sig för att gröten är godast naturell :)

Inga kommentarer: