måndag 23 juli 2012

För syns skull......

......eller kanske för att se bättre ut :) I fredags var jag en sväng till Tuna Park för lite shopping. Tänkte se om det fanns nåt fint till mig, men som vanligt så kom jag hem med saker åt Nellie. Märkligt fenomen det där för innan hennes ankomst så hittade jag minsan åt mig själv.....men det är ju så klart roligare att hitta åt henne. När jag ändå var de så passade jag på att beställa tid för linser åt mig själv och hade förberett mig på en tid om nån vecka. Jag blev inskriven och fick frågan om jag kunde om en halvtimme.....öhh ja visst sa jag en aningens förvånad. Snacka om snabba ryck. En halvtimme.....ja men då hinner jag ju ge Nellie mat så gick iväg för att sitta på ett bra ställe. Väl tillbaka så var det undersökning och jag var förberedd på ett.....nej du kan inte ha linser, men när optikern var klar så sa han att vi har inte dom här hemma utan måste beställa så dröjer nog en vecka....oj!! Och jag som tänkte att nu säger han att det blir ett fortsatt liv med glasögon. Har ju börjat se lite glest på nära håll nu, men det blir progressiva linser. Hoppas verkligen att det fungerar sen så jag kan få ha lite frihet utan brillor på näsan. Brillor som mest är ivägen känns det som just nu, fast är kanske bara så för att man har en liten som har vääääldigt långa armar :) Längtar redan efter telefonsamtalet som gör att jag får åka ner till TP och få lite introduktion innan dom kan börja användas..

Inga kommentarer: