lördag 11 augusti 2012

Alicemössan

Fick tips om en sida där man kan köpa fina barnmössor och samtidigt bidra till Barncanserfonden. Ett riktigt bra initiativ då cancer är en fruktansvärd sjukdom som alla kan drabbas av. Den kommer närmare och närmare och det går inte en dag utan att jag tänker på att min pappa kunde fått vara kvar här på jorden och se sitt enda barnbarn. Trots att det gått så många år så kan jag spela upp den där natten när som helst. Allt finns kvar även om andra minnen bleknar mer och mer, men dom sista andetagen glömmer jag nog aldrig. Ok att man ska begrava sina föräldrar nån gång, men inte så tidigt utan man förväntar ju sig att dom ska leva tills dom är 85 minst. Men livet kan man inte styra över så gör det bästa av det och lev nu. Inget kommer tillbaka och den dan sjukdommen kommer så har man inte så mycket tid på sig. Gör allt du tänkt göra, roa dig med det och dom du tycker om, lyssna på dig själv och lev ditt liv som du vill och inte som andra säger. Det är ditt liv!! Det var inte förrän efter sjukdommen som jag insåg hur skört livet kan vara och nu tar jag tillvara på varenda dag. Vad gör väl det att vi får pussla med ekonomin nu när jag får vara hemma med min älskade dotter och leva ett fint liv med en livlig och glad unge. Hoppas hoppas att jag kan jobba lite mindre sen när hon blir större så vi får lite mer tid med varandra. Man blir ju inte yngre heller och kroppen orkar inte lika mycket så känns viktigare att få vara en glad mamma som kan ge lilltjejen det bästa om inte med pengar så med tid tillsammans.
Så alla som läser det här......gå in och klicka hem en Alicemössa till era barn, barnbarn eller varför inte till vänners barn.
Alicemössan
Ta hand om er själv och varandra!

Inga kommentarer: