fredag 17 augusti 2012

Synfel

Har ju ett tag nu testat lite olika linsvarianter och nu insett att jag inte kan ha några av dom. Lite trist för skulle ju underlätta ibland när man inte vill ha brillorna på näsan. I dag skulle jag iväg och träffa en tjej och hennes dotter på Tuna Park och då fick det allt bli ett besök hos optikern för att beställa brillor ist. Men så i morse fick jag för mig att prova en sista gång. Hade ju fått tipset att byta öga på linserna för att se om inte högra ögat var dominant trots allt. Linserna föll på plats men det blev ingen skillnad mot förr så tog ut dom. Den vänstra gick hur bra som helst men när jag skulle ta ut den högra så gick det tokfel. Jag tyckte jag fick tag i linsen men inte då. Sg helt klart så den måste ju vara ute men var fanns den. Inte på bordet, inte på golvet och definitivt inte på mitt finger. Skumt. Tittade i ögat men såg i gen kant så måste ju ha glidit undan och hur mycket jag än försökte så gick den inte att få ut. Började bli rejält irriterad i ögat så ringde optikern som sa åt mig att komma in till stan asap så han fick hjälpa mig. Ringde mamma som skulle komma och ta and om Nellie som sov sött. Medans jag väntade på mamma gjorde jag ett sista försök att få ner linsen som satt bergfast i ögonvrån. Och nu äntligen fick jag ut den. Ringde optikern som sa att han iaf ville titta på ögat så inget var skadat. Allt såg bra ut men är rätt röd i ögat och ganska ont gör det oxå. Nu var det bara att inse att linser inte fingerar på mitt synfel så valde ut några bågar ist för beställning av nya glasögon. Får ju ett par Ray-Ban pilotbrillor på köpet så är rätt nöjd iaf :) Det svåra nu är att välja vilka bågar som ska få den äran att sitta på min näsa.

2 kommentarer:

Fridizz sa...

Fy vad jobbigt! Tur att det gick bra med ögat! Jag är glad att jag klarat mig utan problem med ögonen (än så länge). Fast tycker det kan vara jättefint med glasögon! Hoppas du kommer trivas i dina nya :)

Birgitta sa...

Usch ja....var inte kul det där och hade ju oppats så mycket på linser för ser ju hur bra det funkar för Danne....men han vill ju ha glasögon oxå och är lite avis på mig som har det :) Så kan det går och allt slutade ju bra så i dag blir det till att beställa nya brillor för som du säger....det är ju fint det oxå, fast bara lite opraktiskt ibland :) Hoppas att du klarar dig utan så länge som möjligt, men när det sen är din tur så är vi alla vänner med och välger på Fb...ja om Fb fortfarande finns då :)