tisdag 28 augusti 2012

Dramatiskt

I går var Nellie och jag på stan med Isabelle och hennes goa dotter Tindra och för motionens skull så parkerade vi en bit ifrån så vi fick en promenad extra. Isabelle åkte lilla bilen så fick inte med någon vagn, men då var det tur att jag har en lite större bil och två vagnar så allt löste sig och lilla Tindra tirivdes så bra i den :)


 Vi hade inget mål förutom lunchmålet så blev till att gå runt i affärer tills tjejerna var hungriga. Väl dax för lunch så valde vi Åhlens där det är stor plats för vagnarna och barnhörna med micro. Så lätt att bara värma maten utan att behöva gå för långt och välja att lämna barnet och väskorna kvar eller ta med allt. Litar inte riktigt på någon och hur lätt är det inte att bli av med plånboken i ett obevakat ögonblick. Vi värmde mat åt tjejerna så dom inte skulle hinna svälta ihjäl och medans Nellie svalde så fick även jag äta min kycklingvook....som var gudomligt god....Isabelle hade inte börjat på sin mat utan väntade tills dottern ätit klart och det var just då som personalen kom och sa att vi måste utrymma för det var brandlarm. Huga....plockade snabbt ihop allt och ner med ungarna i vagnarna. Sen mot utgången och då inte hissen fungerade så blev vi hänvisade till rulltrappan :/ Jag som är lite anti mot vagnar där då man lätt kan tappa vagnen.....ja den är ju ganske tung med allt packning och barnet....och sen har det ju faktiskt hänt att handtagen lossnat. Usch törs inte ens tänka på hur det kan gå...huvva. Var ju med om att behöva stoppa en rulltrappa när en äldre person med rullator ramlade och det var ingen rolig syn :/ Nu frågade jag om vi inte kunde gå ut via garaget och det gick bra att göra. Skönt!! Då var valet....hur tar vi oss ner nu då. Gå där bilarna kör eller prova dom andra hissarna och det var då fyra barnvagnsekipage som traskade mot hissarna för lite vanskligt att gå bland bilarna. Tur hade vi när dom fungerade så vi kunde ta oss ner. Väl nere så hittade vi inte allt som var med från början och eftersom det var folk i galerian så beslöt vi oss för att se om det fortfarande var stängt inne på Åhlens vilket inte var fallet så var bara att gå in igen. I restaurangen stod allt kvar på bordet och när personalen fick se oss så kom dom fram och erbjöd ny mat. Jag hade ju ätit klart och Isabelle hade inte så mycket kvar så vi tackade nej. Ville ju bara ta en kaffe och sen plocka ihop våra saker för att fortsätta vår promenad på stan. Tänk om det brunnit på riktigt den där dagen i varuhuset......usch isåfall :/
Vi gjorde klart det vi skulle och sen kollades klockan för fick ju bara parkera tre timmar där vi stod och nu hade det gått 4,5.....jisses. Nu blev det till att traska tillbaka och hoppas på att vi inte fått böter. Men turen var på vår sida där oxå denna dag :) Ingen lapp på rutan så bara lasta in vagnar, två trötta tjejer och slitna mammor i bilarna för hemfärd.


I dag var det babysim igen och kan säga att jag har en fisk till unge. Hon trivs så bra i vattnet och när balansfuffarna kom på armarna så simmade den lilla på för fult precis som hon skulle göra. Stolt mamma....ja så klart. Ok är ju stolt över allt hon gör så klart. Det enda jobbiga på simningen är ju att jag inte är så lång så står jag inte på någon platta så räcker vattnet upp till hakan och då är det inte lätt. Men gör så gott jag kan och lillfisen trivs ju med det :) Är ju bra att få lära sig hur man ska hantera barnet i vattnet och nu känner man ju sig så säker i jämförelse med första gången.



 

 
Nu sussar lilltjejen gott efter att ha fått sin gröt och dom små tänderna borstade. Har försökt få in lite nya rutiner nu när dom små risgrynen kommit upp så istället för välling innan hon somnar blir det gröten och sen blöjbyte och tandborstning. Sen lite lek och mys innan John Blund kommer. I kväll fungerade det bra, men man vet ju inte hur det blir i morgon för denna lilla unge brukar knappt kunna hålla sig vaken till åtta, så hoppas att hon ändrar på sig.....håller tummen hårt. Kan känna mig som en tråkig människa när jag tackar nej till att hälsa på vänner sent på kvällen, men vill ju så gärna försöka hålla lite hårt på nattningen och det som är runtom för att både Nellie och jag ska få en bra dag efter. Ok nån gång kan man väl ändra på rutinerna, men inte för ofta. Numera bryr jag mig inte om vad andra tycker om det utan jag gör det som känns bäst för vår familj :)
 


3 kommentarer:

Jennie sa...

Vilken liten gobit du har! Ja det där lät lite dramatiskt! jag ahr aldrig tänkt på att handtaget kan lossna nu vågar jag inte längre åka, jag som nyss blivit tuff=9

Appråpå din kommentar hos mig!.Haha. Nejdu Birgitta man kan inte vara petig som du sa, lite skit rensar magen=). Roligt att du hittade till mig!

Fridizz sa...

Oj vilken dag ni hade ;) skönt att det gick bra alltihop..

Jag försöker ju hålla rätt så hårt på mina rutiner med. Iaf på kvällarna.. Tycker det funkar så himla bra och måste ju vara skönt för dem med att veta vad som händer, och kunna få vanor och en trygghet.

Idag var hon dock så uppspelt när hon skulle lägga sig så blev lite upp och ner i sängen innan hon somnade ;) Dansa är ju så himla roligt :D

Ses på fredag! Kram

Birgitta sa...

Ja på danskvällarna brukar det bli lite ur rutinerna för oftast somnar Nellie i bilen hem och sen är det full fart igen. Hon är ju alltid så glad och lätt att roa (för det mesta) men går det lite för länge innan jamsingen är på så har jag garanterat en tjej som inte vill somna utan ligger och vrider sig. Har allti fungerat bra med nattningenda tills tänderna började komma så hoppas vi kommer tillbaka till det snart :)
Hundarna är ett riktigt störande moment då en av dom bara måste vara vid fötterna så numera får dom vara i hallen tills hon somat. Blir bättre när vi flyttat och får sovrummen på ovanvåningen :)......längtar :)
Kram