torsdag 13 maj 2010

Jobb

Förra veckan ringde dom från ett bemanningsföretag till mig och undrade om jag var intressead av praktik i en månad på ett lager och ja givetvis vill man ju komma ut och jobba så svaret blev ja. Jag skulle komma ner till dom och berätta mer om mig själv för att veckan efter (denna vecka) infinna mig på företaget som jobbet gällde hos. Blev lite fundersam på hur dom fått tag på mig men det visade sig att arbetsförmedlingen hade plockat ut mig och några tjejer till som ev ska ingå i det här projektet. Tjejprojekt. Vi träffades ute på Volvo Parts här i stan och fick gå in och veta lite mer om vad det gällde för sorters jobb. Alla presenterade sig och talade om vart dom hade jobbat och vilka erfarenheter dom har av truckkörning, och jag kan säga att vad felplacerad jag kände mig. Har ju bara ett kort på en liten truck på förra jobbet och det här är ju ljusår från vad jag gjort tidigare :s Undrar varför dom egentligen plockade ut mig till det här när dom på AF vet att jag inte har behörighet till nån truck på nåt annat företag. Men visst dom har ju sagt att om jag får jobb så sponsrar dom truckutbildningen. Så nästa vecka får man se hur det går....och ja dom kanske såg nåt hos mig som gör det värt att ha mig där fast jag inte ens har jobbat med sånt förut. Det trista är att det är praktik först och det känns inte så kul att jobba heltid för a-kasse pengar....men samtidigt är det ett jobb och man får ju erfarenhet att skriva in i sitt CV och framförallt man får jobba igen. Får se nästa vecka hur det blir.

1 kommentar:

lill-kusinen sa...

Håller tummarna att det går vägen för dig, du har det där extra som behövs.. Det vet jag!
Alltid nåt, dom brukar använda praktik som inlärning på många ställen och som test =)
Min intervju på måndag på H&M gäller ju sommarjobb, men det tar jag bara för att få nåt...

Lycka till kusin, det här grejar du =p

Kram