fredag 28 maj 2010

Länge......

.....sen man var här nu, men tiden bara springer iväg och varje gång jag kommer på bloggen så är datorn avstängd för kvällen. Eller så händer det väl inget revolutionerande i livet ju st nu.....haha. Födelsedagen kom och gick med flera trevliga vänner och massa gofika i dagarna tre. Tack till alla som grattade mig. En fest har vi oxå hunnit med liksom besiktning. Skulle vara där på tisdagen och beskikta både släpkärran och motorcykeln, men dan innan fick Danne veta att han skulle på kurs den dan...hmm....snacka om framförhållning. Så vad göra om inte be grannen ta hojen medans jag skulle fixa kärran. På tisdagen regnade det givetvis och jag stod och planerade för hur jag skulle kunna få upp hojjen på kärran så att grannen skulle slippa åka med den ända till Arboga i det vädret. Ganska snart gav jag upp och beställde en ny tid och nu får vi hoppas att mannen är ledig och kan åka då. Väl på plats med kärran så stack en gammal farbror ut huvudet genom dörren på sin bil och undrade om man måste anmäla sig....och ja jag sa som det var att det finns en dator därinne. Mannen skyndade efter och när jag var klar så stod han där som ett frågetecken när han såg apparaten. Jag undrade då lite försiktigt om han ville ha hjälp och så glad han blev. Skrev in hans regnummer och sen var det klart, men för den farbrorn betydde det säkert jättemycket att få lite hjälp med något han inte kunde fixa själv. Och alltid kul att kunna vara till hjälp. Annars är det bara en liten hund som pockar på uppmärksamheten här. En liten hulligan har vi allt fått och nu är alla hål igensatta med kompostgaller så han inte kan komma ut på vägen. Skönt att kunna vara ute utan att man ska vara orolig att han hamnar under nån bil. Den lite större hunden har en viss förmåga att springa iväg och hälsa på grannarna eller titta till grävlingarna och inte kul att lillen lär sig sånt. Nej nu är det galler som gäller och ingen hund utanför tomten om inte vi är med. Dax att gå ut och titta till honom för nu har han suttit ett tag i hundgården tillsammans med dom andra för att vänja sig lite vid att vara där :) Bye för den här gången.

Inga kommentarer: