torsdag 26 augusti 2010

Djur

I kväll när jag kom hem från kursen med Bamse så stack han iväg som ett skott iväg mot grävligshålet. Jag skrek på honom så mycket jag orkade och tillslut så stannade han och jag fick tag på honom i nackskinnet. När jag sen försöker få på honom halsbandet så rasslar det till bredvid oss och en fräsande och morrande grävlig kommer ut och rusar in i sitt hål under stallet. Fy fan på ren svenska för dessa djur. När den kom farande skrek jag rätt ut för att den inte skulle komma närmare oss och sen för att hunden skulle stanna kvar och inte springa efter in i hålet. Bamse är ju inte så stor så han får ju plats där.....usch. Nej dom där vill man ju inte ha som närmsta grannar så vore verkligen bra om dom kunde hitta nån annan stans att bo på omgående.

Inga kommentarer: