lördag 21 augusti 2010

Urk

I onsdags när jag skulle hälla upp hundmat så tyckte jag att det luktade surt i skafferiet och eftersom vi bara har torrvaror där så blev man ju lite fundersam. Kom då på att jag kvällen innan ställde ut en soppåse på trappen och eftersom den ligger nedanför och ventilen var öppen så måste den givetvis vara boven i dramat. På kvällen kände jag inte lukten och tänkte att det var påsen som luktade. Dagen efter på morgonen fanns lukten där igen och då började jag leta och konstaterade att det måste komma från hörnet där frysen står, men förstod iaf inte att det kunde komma från den. Tills jag såg att det var kladdigt på golvet och när jag sen öppnade så fick jag en obehaglig överraskning.....fy f*n vad upptinat kött kan lukta illa och sen var det ju blod överallt.....både inne i frysen och utanför. Den här frysen använder vi till förvaring av kött och bröd som inte används dagligen så därför hade jag inte märkt nåt på en gång. Nu var det bara till att jaga upp Danne och se till att få ut köttet därifrån och torka upp det värsta. Frysen bar han och en kompis till honom ut strax därefter så vi skulle slippa ha den stå kvar därinne. Kartonger som stått bredvid hade naturligtvis sugit åt sig så dom lukat inte värst gott nu. Tur att det inte var något av värde i dom utan bara plastburkar som man kan diska. Försäkringsbolaget var tillmötesgående och skickade ut blankett på en gång så hoppas nu att vi får ersättning för det mesta.

Inga kommentarer: