lördag 7 augusti 2010

Skrammel

Ställde lite valpmat i blöt och gick ut och hämtade hundarna för en liten promenad innan middagen skulle serveras. Men när vi kom hem så fick dom allt vila lite innan jag skulle servera maten så jag satte mig vid dator ett tag. Tittade på klockan och tänkte att nej nu är det dax att ta sig den långa vägen ut till köket för att servera den utsökta måltiden till dom hungriga små vargarna....då hörs ett skrammel och när jag kommer ut dit så ligger Bamses skål upp och ner på golvet....suck. Jag vänder på skålen och får se att det inte är så mycket mat....hmm. Men sen får jag se att dynan på stolen ligger på golvet så givetvis måste hunden ha stått på den och ätit ur skålen tills den ramlade i golvet.....suck. Den här lilla spjuvern har man verkligen fått för sina synder.....haha. Ja det var ju nu bara att låta honom äta klart och sen ta fram moppen och se till att golvet blev rent och snyggt igen :) Finns det nåt possitivt då?.....ja valpen är ju iallafall mätt....haha.

Inga kommentarer: