tisdag 9 februari 2010

Telia/Felia

Först kom en räkning och sen en till från Telia och så långt är allt ok för både mobilen och mobila bredbandet ska ju betalas. Sen damp det ner en räkning till men den var på min gamla adress och då blev man ju lite fundersam. Öppnade brevet och får se att det gäller mitt bredband......som jag inte har kvar. Hmm....vänder på räkningen och ser att det står att jag ska betala för säker surf (virusprogrammet) från januari och ett tag framåt....hmm igen. Tänker då att det måste gälla det mobila bredbandet men det kan ju inte heller vara riktigt då det står bredband på gamla adressen. Märkligt värre! Vi skulle ner till stan den dan så jag tar med räkningen och knallar in på Telebutiken och frågar vad det kan vara och om det verkligen är rätt. Killen bakom disken ser oxå lite fundersam ut och när han kollar så är ju mitt bredband borta sen oktober förra året och det här måste alltså vara fel. Kön till kundtjänst är så lång att han ber att få messa mig när det blir lugnare i butiken så han kan ringa kundtjänst i lugn och ro för att lösa problemet. Han har sett nåt liknande förut och säger att dom kommer att ta bort räkningen. Så i dag kom messet med meddelandet att räkningen är borttagen och jag slipper betala :) Yes!! Skönt att slippa den utgiften :)

2 kommentarer:

http://www.fotojohansson.blogg.se sa...

Usch, aldrig roligt när saker ska krångla sådär!

1 gång i månaden? oh shit :O
Förhoppningsvis funkar saker lika bra för mig som för dig ;)

Lena sa...

TACK för ditt besök och raderna i gästboken!!

Skönt att det löste sig :)
Inte kul med oförberedda räkningar... särskilt när man inte nyttjar "tjänsten" längre.
Ha så gott.. ses vidare när vi svänger de lurviga :)