tisdag 16 februari 2010

Ungar

I förra veckan frågade grannarna om jag hade lite tid över för att hämta deras dotter vid skolbussen och eftersom jag inte hade nåt den dan så passade det alldeles utmärkt. Jag skull iväg och handla och vad passar inte bättre än lite hjälp med att se till att allt kom med hem :) På vägen dit hade vi en herrans massa att prata om men det bästa var nog diskusionen om airbagen :)
Linn: Vad är det som sitter därunder?
Jag: Det är en airbag
Linn: Vad är det för något?
Jag: Jo det är som en ballong som kommer ut därifrån om man krockar med bilen
Linn: Varför kommer den ut?
Jag: Jo för att man inte ska slå i huvudet när man krockar och det är som att landa i en kudde (tror jag)
Linn: Gör det inte ont när man slår i den då?
Jag: Hmm det vet jag ju egentligen inte men för att inte skrämma ihjäl henne så säger jag att nej det käns nog inte så mycket
Linn: Kan vi inte prova den?
Jag: Haha...nej det kan vi ju inte göra för då måste vi ju krocka med bilen och det är ju inte bra att den går sönder och inte den bilen vi krockar med heller.
Linn: Men kan vi inte krocka bara lite då.....med ett träd?
Jag: Haha nej det kan vi ju heller inte göra så airbagen får snällt stanna därinne under plasten :)
Ungar är då för goa med sina funderingar och tankar om saker

Inga kommentarer: