söndag 19 april 2009

Glömska

Förra veckan, närmare bestämt i torsdags skulle ventillationen i fastigheten besiktigas...äntligen! Jag hade en drive i påskhelgen med att skura nästan hela lägenheten, och även kökluckorna. Sparade skåpet som fläkten sitter i för att fixa det dan innan dom skulle komma och inspektera. Kände mig riktigt nöjd med mitt arbete jag åstakommit med ett renare kök så när onsdagen kom så var skåpet som bortblåst ur skallen. När jag sen kom hem från jobbet på Torsdagen får jag se att mannagrynspaketet står på fläkten...hmm vad gör det nu där då? Började annalysera mina sista dagar men inte hade jag tatt fram det där och änn mindre lagat till någon gröt. Hjärnan gick på högtryck tills jag gick in i vardagsrummet och fick se att ventilen under förnstret stod fullt öppen. Aha....ventilationskillarna hade ju vart där...utan att jag underlättat för dom att komma nära alla ventiler och utan att städa fläkten och det skåpet. Klantarsel!!...men dom är nog säkert vana vid skitigare och mer oframkomligt än så där får jag hoppas :)


En fjäder i hatten för att jag iaf hade städat resten av lägenheten så noga :)

Inga kommentarer: