torsdag 30 april 2009

Krock....nästan

Häromdagen när jag skulle ratta hem lilla Peggan från jobbet, så får jag givetvis en traktor före mig. Idioten innan släppte nämligen fram den fast hon egentligen inte skulle göra det *morr* Satt i godan ro och hoppades på att damen i bilen framför skulle gasa på och köra om, men hon velade så mycket så jag bestämde mig föra att....nu klipper jag både henne och traktorn på en gång. Precis när jag gått ut och börjat gasa på, då gör kärringskrället samma sak. Pust det var nära! Tur man har någorlunda bra bromsar på bilen. Aja, jag hängde iaf på tanten och vi kom om helskinnade, men stackarn trodde nog ja var lite sur för att hon trängde sig på så där. För i nästa korsning följde jag efter, och även i nästa, för att göra så i nästa oxå. Vi kom ända in på min gata när hon plötsligt blinkade att hon skulle stanna på fel sida om vägen för att låta mig åka förbi. Och jag tänkte givetvis att nu har jag nog skrämt upp henne för att hon inte såg sig för. Men inte då....haha...jag svängde in på gården bakom henne och parkerade min bil snyggt och prydligt på min lilla plats :) Undrar vad hon tänkte när jag åkte efter henne så långt och sen bara försvann in på gården :)

Inga kommentarer: