söndag 19 april 2009

Helg

Sitter här och summerar helgen lite. I fredags var det pubkväll i Biby en bit utanför stan. Dom har en gammal smedja som dom brukar ordna till såna här aktiviteter för boende runt omkring...och så klart för lilla mig från stan :D Först när jag fick höra att det skulle bli pub så var jag inte så sugen på att åka, men ju närmare fredagen kom ju sugnare blev jag. Hade inget inplanerat på hela helgen så varför inte spendera fredagen tillsammans med glada människor :) Eva och Theo har en lägenhet extra där ute så man har alltid någonstans att sova om man vill bli kvar :) Nu dök oxå Fagerstaborna Kai och Putte upp, och då blev lägenheten deras, men soffan bokades ist upp av mig :) Kvällen började med middag hos Theo och Eva, och sen bar det iväg några meter hem till Mattias och Linda innan vi gick vidare till puben. Det var inte så herrans mycket folk som det brukar vara dessa kvällar, men dom som var där hade desto roligare. En trubadur stod för underhållningen, och i dom kända låtarna kan man ju inte låta bli att skråla med...varesig man fått lite under västen eller är helt nykter. Puben stängde och då blev det lite eftersnack hos Mattias och Linda. Riktigt kul faktiskt. Kvällen avslutades och dagen efter var det ett gäng solglasögonprydda som tog en promenad runt Biby för att se på omgivningen :) Riktigt trevligt var det....och tack Eva för att du tjatade lite extra på mig om att komma ut dit ;)





Stenhuset är smedjan


Theo skötte grillningen perfekt :)

Inga kommentarer: