söndag 4 april 2010

Blixt och dunder.....

.....var det tydligen i lördags, ja alltså förra helgen. Vi var inte hemma på kvällen när det bröt lös, tyvärr får man väl säga. För den åskan kostade mig 400:- i reparation av datorn. Trodde först att moderkortet hade gått sönder men så i torsdags ringde dom och sa att det bara var överspänning och efter att dom nollat strömmen så startade datorn som vanligt. Sån tur!! Meningen var att dom skulle plocka ut mina bilder som inte finns på backup och lite andra saker, för att jag sen skulle kunna lämna datorn dit där jag har garanti. Skulle jag ha lämnat den där först så hade jag inte fått ut nåt utan då hade dom bara tömt den och lagt in allt igen.....ja bara operativsystemet förståss och jag hade fått börja om från början, men nu behövdes det inte och det är man ju så glad för. Datorn borta i 4 dagar ist för upp till 3 veckor. Det trådlösa här hemma gick oxå sönder men eftersom vi har fler modem så går det att surfa iaf.....ja tyvärr inte på den här datorn, men Danne kan iaf sitta vid sin. Jag får köra på det mobila och det funkar ganska bra till och från, men vissa dar är det så segt iaf när man vill ladda upp bilder. Men men det får gå tills nytt trådlöst är inhandlat :) Har oxå fått lite bilder på valparna och kan säga att dom är bara så söta, så nu får man gå och längta i några veckor till tills man kan få åka och titta på dom och se vilken som ska få följa med oss hem när det blir dax för det :)

Inga kommentarer: