tisdag 6 april 2010

Snabbt band

I dag var jag en sväng in till stan för att se om inte bredbandet kunde komma igång igen. Eller det funkar ju på gammeldatorn men min lap letar bara efter något trådlöst att ansluta till och när det trådlösa slutade fungera så ville heller inte datorn att jag skulle surfa. Har använt det mobila till den men det går lite sakta ibland för att sen helt plötsligt speeda på. Nej det blev en sväng för att få tag på nåt nytt trådlöst och se det fanns ett på rea :).....glad blev man då. Hem för att starta upp datorn och packa upp allt för att sen....hmm men så kan jag ju inte koppla. Aja provade att göra på ett annat sätt och sen in för att sätta i skivan i datorn. Men nehej den ville inte installera något. Hmm hur göra då, jo jag chansade att gå dit där man kan ansluta och se där fanns ett trådlöst. In med ett lösenord och vips ut på nätet igen. Till och med gammeldatorn funkar på det ihopplockade jag fixat :) Och kan man tänka....har vart uppkopplad några timmar nu och inte ett enda avbrott......skönt! Nu är det bara telefonledningen som brakade ihop i går som ska fixas men det får allt Telia göra :)

Inga kommentarer: