måndag 22 september 2008

Nu igen!!

Då har det hänt igen......dom förbannade tvestjärtarna verkar inte vilja lämna mig ifred, som jag skrivit vid ett tidigare inlägg. Men den här gången tog dom väl iaf priset för jordens mest korkade djur. Den här gången skulle jag iaf ta fram lite bröd ur frysen, och vad ligger inte där på botten....jo givetvis en tvestjärt. Den verkade vara liiiite stel, för den rörde sig inte särskillt mycket....haha. Ja jösses, är den helt korkad som kröp in där....ja här kan jag gömma mig så jag inte blir ihjälslagen....hmm. Eller vaknar den till liv om jag tar fram den och tinar upp den stackarn på elementet. Eller kan man äta den...som typ snax? Lite dippsås kanske skulle göra susen på det lite stela djuret. Och man kan ju gnaga i sig gräshoppor och andra kryp, så varför inte. Nån som känner för lite fredagsmys hos mig....hehe...med lite gott snax direkt från frösaboxen....hehe.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du min vän!
Du och dina härliga husdjur. Har du provat att gosa lite med den frusna stackaren? Lite empati, om jag får be! Ha ha
Har det gått bra med svampen?
Gjorde en macka med svampstuvning på kvällen. Mums vad gott.
Kram från din gamla polare från Hållsta

Birgitta sa...

Empati!!!.....??? Jag lägger ju in mat i frysen så den stackars stela varelsen ska kunna få i sig lite gott....hahaha. Näru är den så dum att den kryper in i frysen frivilligt så får den allt finna sig i att det blir lite kyligt :-)
Svampen är iordninggjord och ligger i nämda frys och väntar på att jag ska fixa till den fudomligt goda köttgrytan:-). Ska verkligen bli gott! Om jag nu törs öppna dörren....är ju lite rädd att tvestjärtens familj ska komma och titta på liket...haha
Kram på dig Vännen