torsdag 11 september 2008

Resa

Hade ett tag tankarna på att resa och hälsa på släkten i norr :-)...för nu var det ju ett tag sen jag var där. Så vart börjar man....jo med att titta på olika alternativ att komma dit med. Först bil: men ska man åka på vintern är det ju inte så kul om det blir snöstorm....och heller inte att köra den resan själv. Visst det kan ju bli bra väglag, men som sagt det kan ju oxå bli rena skiten. Sen flyg: och det är ju egentligen det bästa alternativet att resa med(tar ju bara en timme), förutom att det blir billöst på platsen....eller bilar finns det ju, men inte samma sak som att ha sin egen med. Priset på flyg kan ju oxå skrämma lite...men det skulle iaf bli billigare eller kanske samma pris som för bil, fast då får jag ju inte med mig så mycket bagage....hmm. Sista alternativet är tåg: och det har ju funkat förr.....hahaha...nu börjar problemet. Ja jösses säger jag bara. Ringde SJ och kollade lite priser och restider, och här blev det allt snurrigt. Den som lyckas boka biljett hos det bolaget borde ju få nobelpriset i uthållighet....haha. Först så skulle man ringa 90 dagar innan avresan för att få det billigaste priset som då skulle vara runt 200:-....kanonbra.....Men hur blir det på hemresan då. Jo då får jag givetvis ringa 90 dagar innan den dvs om ca 20 dagar från nu. Men tänkte genit jag att då ringer jag ju givetvis då och bokar både dit och hem för 400 spänn....haha...men nej inte går det för sig, för då kanske inte ditbiljetten finns kvar till det priset. Herregud!! Då frågade jag vad det ordinarie priset skulle vara för att vara säker på att få plats på tåget och även komma hem....jo 1100:- enkel!!! Herregud det är ju lika mycket eller tom dyrare än flyget. Och vart gör man av den stora tunga väskan på tåget....jo på den lilla bagagehyllan. Nej det får nog bli flyg upp till det kära norrland nästa gång jag åker :)

Inga kommentarer: