fredag 7 augusti 2009

Djuriskt.....

Natten till i går pep det utanför fönstret och eftersom hundarna skällde på det så måste det givetvis ha vart grävligarna som höll på och bökade runt som vanligt. Har inte sett dom på ett tag nu men har man fönstret öppet kan man höra när dom är utanför. Inte för att det gör mig något att dom är där....bara jag slipper träffa på dom, och att dom inte gräver och förstör för mycket. På morgonkvisten fick jag sen för mig att traska runt slottet och fota lite getingar som satt och käkade frukost på bolltistlarna. När jag i godan ro gick genom den lilla allén så får jag helt plötsligt se ett nytt grävt hål, som grävlingarna måste ha gjort. Förstår nu varför dom var så kreativa på natten för det hålet fans inte för nån da sen när jag gick där.



Inga kommentarer: