måndag 3 augusti 2009

Sol

I går när vi var ute en sväng med båten tillsammans med några av grannarna så stötte vi på en orm. Jo vi hade lagt till på en ö och solade som bäst när barnen skriker att det är en orm här. Jag som alltid velat fota en sån greppar kameran och går dit. Det visade sig då att det var en snok och det ser man tydligen på dom ljusa fläckarna i nacken och att dom har runda pupiller (läst på http://www.bioresurs.uu.se/myller/jordbruk/snok.htm ) . Var inte det minsta rädd utan tog massor av bilder på den fina ormen som snällt ringlade ifrån oss säkert räddare än oss tillsammans :) I morse däremot när jag gick en lugn och fridfull morgonpromenad så höll jag bokstavligt på att skita ner mig när det ligger en död orm vid sidan av vägen. Herregud så skraj jag blev då....men kanske var det för att nu blev jag överraskad av den och det blev jag ju inte i går. Den jag såg i dag var däremot helsvart med fläckar i nackan men säkert en snok det oxå och som sagt helt ofarlig då den var stendöd :)
Kom hem efter promenaden och släppte ut jyckarna ur hundgården för att dom skulle få pinka av sig innan frukosten serverades. Det dröjde ett litet tag sen var dom klara med sina morgonbestyr och kom snällt inrusande. När jag efter en stund skulle gå ner och stänga dörren så får jag se att den gamla hunden smiter ut igen.....suck. Lite irriterad blir man ju då och jag får gå ut och hämta in honom igen. Han ser ut att skämmas och jag tror givetvis att det är för att han smitit ut, men när jag kommer in så får jag se att han skitit på golvet!!! Herregud hur kan man gå utifrån och direkt in för att sätta sig och skita. Aja det är väl bara tt acceptera att vovven är gammal och kanske lite åt det senila hållet nu för han är ju iaf 12år.
Nej nu ska jag traska ut i köket och fixa lite frulle innan det bär iväg till jobbet för att hämta alla papper som ska med till arbetsförmedlingen i morrn på den första arbetslösa dagen.

Inga kommentarer: