torsdag 13 augusti 2009

Tung konst

Fick för inte så länge sen ett Rabarberblad och ett hjärta i betong av Eva och när jag såg vad hon åstakommit så blev jag oxå sugen att prova, så jag bad henne att säga till nästa gång hon skulle göra såna så jag kunde få titta på. Så i lördags hörde hon av sig och frågade om inte jag oxå ville prova på att göra några skålar för vi hade pratat om att jag skulle vilja ha ett eklöv och nu hade hon hittat enorma såna. Vi traskade iväg och plockade ihop några blad och begav oss hem till henne för att sätta igång. Först upp med sanden i högar och sen på med bladen för att sen lägga ut betongen lagom tjockt. Och sen den spännande väntan på att få se resultatet, och jag kan säga att nu blev jag lite stolt för inte blev det så tokigt för att vara första gången, och nu återstår bara lite finputsning innan sakerna kan pryda fönster och bord :) Hade tänkt att mim mamma skulle få rabarberbladet, men jag blev så nöjd med det och sen är det ju min allra första skål och då vill jag ju ha det kvar själv :) Men kan lova att det bler fler saker gjorda framöver nu när jag fått smak på det här.
Rabarberblad

Ett megastort eklöv

Lönnlöv


4 kommentarer:

Eva sa...

Tjusigt värre!!!

Birgitta sa...

Ja visst är det....är såå nöjd med den dagens "hårda" arbete :) Nu ska jag bara försöka få ihop en till lilla Mamma oxå.

Anonym sa...

Snälla, du kan väl visa mig hur man gör. Dom är så fina och jag skulle behöva lite nya fat. Kram Marie S

Birgitta sa...

Klart jag kan visa dig hur man gör. Ska prova ett snart för att se om jag får till det bra :)
Kram på dig!