fredag 28 augusti 2009

Trött

Sitter här och funderar på vad jag ska göra i dag...denna dag då jag känner mig sopslut och inte vill gör nåt alls. Jo söka jobb måste jag ju göra för det hör ju till vardagen men annars....ja då skulle jag bara vilja gå tillbaka till sängen och sova. När Danne i natt kom hem så var jag så borta att jag bokstavligt flög ur sängen när han kom in i sovrummet. Somnade om nästan på en gång för att bli lika överraskad när han sa hej då i morse. Huvaligen, så trött jag är. Har så mycket jag skulle kunna ta tag i, men varför kan det inte vänta en dag eller två. Jo det är väl som vanligt det dåliga samvetet som gör att man inte vilar sig utan bara kör på som vanligt. Vad gör väl det om inte diskmaskinen plockas ur just nu eller om det ligger en dammråtta i hörnet och morrar. Varför i hela friden ska man måsta vara så duktig jämt och inte ist säga nej jag orkar inte göra nåt i dag utan jag tar det lugnt ist. Ta kameran med och går en fotorunda eller bara ligger i soffan och glor på film. Tycker jag har vart tillräkligt duktig den här veckan för att kunna unna mig nåt sånt. Kanske ta en sväng till Ikea och bara gå och skrota lite, eller en lång promenad i stan och titta lite på fringe Festivalen. Ja nåt av det ska jag bannemig göra i dag.....tror jag iaf. Men får se, för på lördag kväll är det tydligen någon eldkonst i Stadsparken och den skulle jag vilja kika lite på. Nackdelen är att det kanske är kräftskiva då och vad ska jag välja. Suck dessa val man utsätts för hela tiden.....herregud så jobbigt allt låter och så negativ jag är, men faktum är att man måste faktiskt få gnälla lite och tycka synd om sig själv ibl oxå!! Nej nu slutgnällt från mig och ist en promenad med vovvarna för att sen hem och äta en god frukost.
Tjingeling till nästa gång :)

Inga kommentarer: