tisdag 1 september 2009

Morgonväckning

I går fick jag äntligen ändan ur och sa upp min lägenhet och jag sa till hyresvärden att får han den uthyrd innan tre månader så går det bra, men jag vill iaf ha september på mig att flytta allt som är kvar och sen är det ju städning oxå....usch det som är så tråkigt. Sen i morse så väcktes jag av att mobilen ringde och ett okänt nummer visade sig på displayen....aja nån som kanske ringt fel eller ännu bättre nån som vill ge mig ett jobb :)....så jag svarade så piggt jag nånsin kunde trots att jag var nyvaken. Det visade sig då att det var en tjej som ville titta på min lägenhet och ifall hon ville ha den så kunde hon ta den redan den 1 oktober och det skulle ju vara toppen att kunna spara in dom hyrorna. Jag for dit och städade som en galning för jag har ju inte bott där på ett tag utan bara hämtat saker och rivit ur garderoberna jag tatt med mig, så det var prylar överallt. Kände ju att nej inte kan hon få se det så utan jag plockade ihop i lådor och packade utav bara den, men så en halvtimme innan hon skulle komma så ringde hon återbud.....snyft. Men hon hade fått ett bättre erbjudande som hon inte kunde tacka nej till så var iaf glad över att hon ringde och meddelade mig. Men nu har vi sagt här hemma att den iaf ska tömmas den här månaden och städas ur så vi slipper det senare. Varför dra på det när vi har plats härute att ställa in mina saker på och sen kan vi ju röja ur här i lugn och ro så vi får plats med det bästa från våra två världar :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Himla bra att slippa betala dubbla hyror. Bättre saker kan man ha för sig med pengarna.
För det är väl hos älsklingen du vill bo, antar jag.
Säg till om du behöver hjälp med städning eller så. Kan jag, så hjälper jag dig.
Kram från Marie

Birgitta sa...

Ja verkligen. Det var några och tittade i går och ett av paren var väldigt intresserade så håller tummarna för att dom tar den, för ja det blir ju landet nu :). Tack snälla för att du erbjuder din hjälp, och jag lovar att skrika till om den behövs.
Kram på dig vännen!