tisdag 15 september 2009

Oups

Häromdagen när jag var på väg in till stan höll det på att gå lite illa :s Jag hade precis svängt ut på stora vägen och gasar på för att komma upp i hastigheten som är där och för att komma undan bilarna som kommer bakom. Då kommer jag ifatt en bil med släpkärra bakpå och last som ser ut att vara på väg till tippen. Det är grindar på kärran men lasten är inte surrad så helt plötsligt kommer en bokhylla och två massonitskivor (troligen bakstycken till hyllorna) farande upp framför mig. Ja hinner tvärnita och styra undan för sakerna som dansar runt på vägen och bilen efter gör likaså....pust det var nära. Han med kärran upptäckte vad som hände bakom och stannade lite längre bort och plockade upp alla saker, för när jag kom tillbaka från stan så var allt borta iaf. Men man blir lite skakig efter sånt där när man inser att bokhyllan faktiskt kunde ha landat på min motorhuv eller att man fått möte och inte kunnat styra undan :s Huvaligen.

2 kommentarer:

Eva sa...

Då åkte jag strax bakom dig, för jag passerade killen som var på väg att plocka upp det som blåst av kärran.

Birgitta sa...

Ja det måste du ha gjort, för han gick nog ur bilen strax efter att jag hade passerat honom. Tur man inte fick delarna över bilen eller möte när det hände.