torsdag 3 september 2009

Virrpanna

Dan i går började inte särskilt bra. Jag hade tid på Vc för att kolla upp knölarna och ledbesvären jag har i mina händer. Vaknade i god tid för att göra mig i ordning så jag skulle hinna ner i tid och få en bra parkering. Väl nere på stan så upptäcker jag till min fasa att plånboken inte är med….huvaligen vad gör jag nu. Inte hinner jag tillbaka hem och hämta den då det tar minst en kvart/vända. Jag kommer då på att mamma har ju flyttat in till stan och nu när jag för en gång skull är i nöd så får jag väl ringa och väcka dom. Plingar och berättar vad som hänt och snälla kom och hjälp mig. Men nej inte kan dom åka då….dom har ju precis vaknat!! Jag säger att jo ni hinner hit för det tar ju bara 5 min att köra men nej det gick inte för sig. Aja bara då att traska till Vc och be om en ny tid. Men då flög fan i mig…jag körde in bilen på den oanvända gamla parkeringen och ställde mig långt bort för att sen be en bön om att lisa med lappen har lång sovmorgon. På Vc får jag be om ett inbetalningskort av surtanten i receptionen och sen vänta på att farbror doktorn ska ta sig an mig. Han klämmer och känner på mina fingrar och händer….ställer en massa frågor och kommer slutligen fram till att knölarna nog är ben som ligger och trycker på nån sena och ger värk så fort jag kommer emot dom. Ledbesvären är nog bara inflammationer vid överansträngning av händerna, men bara för att vi har reumatism i släkten så tar dom för säkerhets skull blodprov också. Dom kommer att ge svar på om jag har anlag och kan få sjukdomen senare i livet. Väl inne hos provtagningen börjar sköterskan känna på mina ådror och undrar vilken brukar dom sticka i när dom tar prover. Jag visar vilken och hon bestämmer sig efter mycket klämmande för den. Tre rör ska tas men efter dom tre så är hon inte nöjd utan måste ta två till då hon kanske fått lite för lite i dom andra! Herregud jag blev ju blodfattig på det besöket. Fick dessutom en svullnad stor som ett ägg på armen och jag kunde inte räta ut den på hela dan. Märkligt för det har jag aldrig vart med om förut. Lite blå kan man ju bli men att det ska svullna upp så där....märkligt. Väl ute på parkeringen så har jag som tur var inte fått några böter...pust....och ingen polis syns heller till när jag kör hemåt. Hemma så pinglar telefonen och mamma ringer om att mitt objektiv äntligen har kommit så det är bara att masa sig iväg till Expert och hämta ut det. Halvvägs kommer jag på att fan plånboken ligger fortfarande kvar hemma liksom rabattkupongerna jag ska ha med mig. Ja jösses.....bara att vända om och hämta dom då. Skulle till lägenheten efteråt och plocka men efter den här morgonen så blir det till att åka hem ist. Ska ju åka bort i helgen och allt måste tvättas och packas och medan jag håller på med det så städar jag. Framåt eftermiddagen kommer tröttheten krypande och jag däckar ihop totalt i soffan....och sover som en liten gris när Danne efter en timmer ringer och väcker mig. När han sen kommer hem så ser jag ut som ett lik i mitt bleka ansikte och han undrar om dom tog allt blod ifrån mig på Vårdcentralen. Ja man kan ju undra för så har jag sldrig känt mig efter en provtagning förut.

Inga kommentarer: