måndag 14 september 2009

Resan

Så då är man hemkommen från Stockholmsresan.....ja den var över redan förra söndagen men som vanligt får man inte ändan ur och skriver här....skärpning är det som gäller nu!! Vi åkte iväg på fredagen och checkade in på en av båtarna nedanför Mϋnchen Bryggeriet och fick vårt lilla krypin som bestod av en våningssäng och en nersutten fotölj :) Det som var ett stort + på den här båten var att man nu hade dusch och toa på rummet vilket vi inte hade förra året när vi var på Swedish Open i linedance. En liten nackdel däremot var nu att det luktade fruktansvärt av mögel...huvaligen. Tänkte då att hur ska det här gå....jag som brukar bli så nästäpt och ja första natten funkade skapligt. Hade ju visserligen en hes röst på morgonen men det var inget mot andra natten. Vaknade hur många gånger som helst av att jag var sträv i halsen och hostade och sen på morgonen lät jag som om jag skulle ha vart på konsert och sjungit ist för att försökt sova. Men men jag överlevde och mådde bättre när jag kom hem. En annan liiiiten incident som inträffade var första natten när vi (Jag och Frida) kom hem från dansen. Jag gick in och gjorde mina toabestyr och drar ett skämt om den seriösa lagningen av röret till toan med silvertape :) innan jag hoppade i säng, medan Frida tar en snabbdusch. Helt plötsligt börjar hon yla där inne i duschen om att det svämmar över. What?....hjälp vattnet stiger i toan och ut över golvet. Jag säger åt henne att spola igen ifall det hakat upp sig och det gör hon men vattnet fortsätter ut över golvet. Då var det bara att rusa iväg och försöka få tag på hjälp, men det enda han kan ordna är ett rum som vi kan få låna till toabesök under natten. Toan har ju slutat rinna men vi tordes inte spola så var bra med det andra rummet. Dan efter knackar Martina på dörren innan dom ska iväg och tävla och jag som hör att det skvalar frågar henne vad det är för väder ute, om det regnar. men nej det är strålande sol, så var givetvis toan som mullrar på inne i badrummet. Känns då ganska skönt med det andra rummet så man iaf kan uträtta morgonbehoven. Då när jag är därinne och ska spola....så....funkar inte den toan heller. Herregud vad är nu detta? Är man förföljd av nåt slags toaspöke som inte gillar att man sitter på den?...haha. Får så smånimgom tag på en som kan hjälpa mig och han konstaterar att ingen toa funkar nu. Suck. det dröjer ett tag och sen kommer det en kille som ska fixa vår toa, och då går jag ut en liten promenad ner till slussen för att titta på om något går att fota och sen när jag efter nån timme är tillbaka så är allt lagat, vilket syns på golvet för det var så j...la skitit därinne. Lite trist var detta men helgen i Mϋncher Bryggeriet var desto roligare så det känns bra iaf att ha bott där :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni borde ha fått avdrag på priset. Men det fick ni väl inte, eller? Nej, tacka vet jag en vanlig lägenhet med dusch och toa som inte svämmade över.
Fast det är ju lite kul att bo som ni gjorde också. Men jag föredrar att sova hos älsklingen, när jag kan. Kram från Marie

Birgitta sa...

Nej jag skulle ha sagt till om hur skitigt dom lämnade toan, men när jag skulle checka ut så var det ingen där...så jag struntade i det. Förstår dig att du hellre bor hos Matthias så ni får träffas mer...och vilken kille du har som sitter på dansen en hel helg bara för dig :) Var rädd om honom :) Men visst är det kul att bo så många på samma båt oxå.
Kram Birgitta

Martina sa...

Haha så det som du kommer ihåg mest är toan :P Tur jag har roligare minnen än dig hihi. Längtar till nästa år redan! Kram

Birgitta sa...

Haha....nej då jag har nog fler minnen än så för det är ju alltid kul att komma dit och träffa alla glada dansare, och vilket gäng Smekickarna är sen då. Så allt utom toan var kul den helgen och trots att jag blir dyngförkyld efter varje Swedish så längtar jeg redan tills nästa år :)