måndag 23 november 2009

Biltrassel

Förra helgen satt vi här vid varsin dator. Jag redigerade bilder som vanligt och Danne satt och kikade på blocket. Vi har pratat lite löst om att byta bort min bil mot en större så att jag kan ha hundarna med mig nån gång utan att behöva ta hans bil. Är han ute och tex jagar så får den andra hunden snällt vara hemma då han inte ryms i min lilla bil. Sen blir det ju lite mer handlat nu oxå och en hundmatsäck sen är bagaget fullt så varför inte en annan bil. Han kikade lite på V70 men jag vill ju helst ha en passat igen och bad honom söka på det och där fanns den. Precis rätt färg och inredning med rätt utrustning till ett kanonpris. Bilen fanns hos en firma i Strängnäs och på söndagen åkte vi en sväng dit för att kika lite. Tyvärr så hade vi inte numret med oss så blev bara till att glo genom fönstret men bilen såg verkligen fin ut, så på måndagen ringde jag och kollade om det var ok att komma förbi och provköra. Sagt och gjort vi åkte dit och det var verkligen en fin bil som jag ville ha, men jag ville att vi skulle prata igenom det och höra av oss dan efter för jag vill ju att även Danne ska få säga sitt i det här. Ja menar han ska ju oxå trivas med bilen. Vi bestämde oss för att den bilen vill vi ha så jag slog säljaren en pling och sa att vi är väldigt intresserade men serviceboken och vinterdäcken hade han inte fått in så han skulle höra av sin när dom sakerna kom fram. Det skulle dom han gjort på måndagen men inte då....suck. Ringde igen på tisdagen och sa att vi var Väldigt intresserade och att bilen var så rätt så när han fick in boken så måste han höra av sig och det lovade han att göra. Vi ville oxå veta om kamremmen var bytt så man har lite hum om utgifterna framöver. På onsdagen var telefonen tyst men på torsdag efter lunch när jag hade kommit hem från mitt möte ringde jag upp och sa att strunta i serviceboken vi tar bilen nu iaf. Ja menar den kommer ju fram så småningom. Säljaren sa att jag sitter lite trångt till i verkstaden och kan jag ringa upp dig?....ja visst det går alldeles utmärkt. Då fick jag en känsla av att nu säljer han bilen till nån annan och ja visst var det så. När han ringde mig senare sa han att det kom en som ville ha den så han sålde på en gång för vi ville ju ha serviceboken och då ville han inte ringa oss då den inte kommit till rätta. Ja jag säger då det.....herregud han visste ju hur intresserad vi var och då hade han ju kunnat säga till den andra att jag har en intresserad och ska bara kolla med henne först. Ska det vara så svårt?....nä inte i min värld iaf. Där gjorde han verkligen bort sig i mina ögon och lär nog inte få sälja nån bil till mig...eller jo fast då ska det vara ett j****gt bra pris på den. En nöjd kund har 10 vänner medans en missnöjd har 100 och det ska nog såna som han tänka på.

Inga kommentarer: