tisdag 3 november 2009

Låst och inlåst

I går kväll skulle jag ta tag i min fotoläxa som var att prova olika slutartider och samtidigt måla med ljus....funderingen var på vad jag skulle hitta på och ett alternativ var att åka in till mamma och ta kort på trafiken så att bilarnas lyse blev till långa streck. Men nej jag hade ingen som helst lust till att åka in till stan då så vi bestämde oss för att testa hemma. Då det ju blåste orkan i går så blev det inget utomhus för lite svårt att få kameran still på stativet. Nej det blev innomhus och först i hallen men där var avstånndet på tok för kort....så det blev det stora köket som fick bli studio :) Jag testade lite olika lampor men laserlampan blev helt klart bäst.....fast vi ville testa en till och när vi hade rotat runt lite efter den lampan så stängde (för att inte hundarna skulle vara där) jag köksdörren igen och blev förvånad över att den gick igen helt. Aja vi fotade klart och sen när vi var klara så upptäckte vi att dörren hade gått i baklås.....hjälp! Vad göra när den inte gick att öppna innifrån köket inte ens med mejsel......haha. Vi fick helt enkelt ringa grannen som skrattade och undrade om vi skämtade...haha och det kan jag förstå. Men nej detta var allvar så han kom och mejslade upp dörren från utsidan. Så nu får den dörren snällt stå öppen resten av tiden som vi bor i den här lägenheten. En stund senare hade ryktet gått i grannskapet och på sms undrade det vad i hela friden vi gjorde i köket....haha.


Lek med ljus

Inga kommentarer: