fredag 13 november 2009

Upphittat

Lite rörigt blev det i går. Först på morgonen en sväng in till coachen som föreslog ett seminarium på eftermiddagen.....ja men då var det ju till att åka hem och en sväng till in till stan. Suck. På den andra resan får jeg se på motsatt körbana nåt som liknar en plånbok och nyfiken som jag är så var det bara att åka runt i rondellen och tillbaka. Jo visst där låg en stor fet plånbok som nån strackare hade tappat. Snäll som jag är plockade jag upp den och ringde nummerupplysningen fär att kanske få tag på ägaren och vi fick faktiskt fram ett nummer, som tyvärr inte går att komma fram på :(.....aja då var det ju bara att åka in till Polisen med den ist och hoppas på att ägaren får tillbaka den. Hos Polisen får man ju alltid frågan om man vill ha hittelön, men det känns så girigt så jag tycker ist att ägaren får avgöra om hon vill tacka mig ist. Direkt från Polisen till smeinariet med andan i halsen....pust....men jag han iaf :) Därefter bar det av hemåt igen för att en stund senare åka en tredje gång in till stan, men nu till dansen. Ja jag säger då det.....vissa dar är bara ett enda flängande hit och dit.

Inga kommentarer: