tisdag 22 maj 2012

Dopet

I söndags hade vi dop för Nellie och hon kunde ha klänningen, men hade vi vart tvungna att vänta några veckor till så hade vi inte kunnat knäppa den i halsen. Är så glad över att prästen klämde in oss den dagen på den lite udda tiden för att hjälpa oss med detta. Lillan var på strålande humör på morgonen, men när vi hade dukat klart i smedjan så visade hon sin lite tjurigare sida. Efter att hon fått sova ett tag var det ge mig mat nuuuu och vi tänkte ju att nu bryter helsiket lös och hon kommer skrika hela akten. Men inte då. En av faddrarna fick bära in henne och ha henne i famnen nästan hela tiden och hon knorrade bara lite. Ett par ordentliga gäspningar och sen sov den lilla sött :) Danne fick hålla fram henne över dopfunten då prästen som hade skadat en axel inte kunde och efter att hon fått vatten på huvudet så sov hon vidare. Är så nöjd med valet av psalmer och i vilken ordning dom skulle sjungas. Trodde ju heller inte att jag någonsin skulle få döpa ett barn i min gamla klänning så betydde väldigt mycket nu när drömmen äntligen slagit in. Kalaset efteråt gick hur bra som helst och Nellie var inte det minsta intresserad av presenterna tills jag öppnade Farfars paket och speldosan som var däri plingade till :) Den var fin och lät bra, så nu står den inne i hennes rum och spelar så fint när hon ska sova. Hennes tårta var ju lite ovanlig oxå......jag fick nämligen ett ryck och beställde en som skulle se ut som Pingu. Tänkte mig då en svart tårta med röd näbb och ögon, men när vi öppnade kartongen så låg där en helt otroligt fin tårta. Praktikanten som gjort den ska ha ett fång rosor för vilken skapelse. Kan garantera att jag kommer fortsätta köpa tårtor från Alexandra i Eskilstuna :)


Den fina tårtan




Inga kommentarer: