torsdag 31 maj 2012

Kladdigt

Ibland är man ett riktigt klantarsel. Har nappflaskor.....anti kolik flaskor med ventil i botten. Sätter man dit ventilen på fel sätt så läcker flaskorna och det vet jag ju om så har hittat hur man gör för att slippa önödigt kladd. Denna gång ställde jag ifrån mig flaskan och nattade lillan i säng för att sen göra något annat. Flaskan var som bortblåst ur min skalle och när jag sen kom in in vardagsrummet fick jag se den stå i en pöl av välling:/ ......på datorn. Aja var ju bara att torka upp och diska ur flaseländet. I kväll när jag öppnade datorn fick jag se den verkliga katastrofen.....välling hade runnit in under locket och klibbat fast "musknapparna" och plattan. Jiiiisus....fan här kan ju hela datorn ha gått åt helsike. Startar upp den och upptäcker att den fungerar som den ska, men det plingar konstigt i den. Hmm.....startar om den och konstaterar att ljudet fortfarande är kvar. Jahaja....en sista åtgärd innan den får ta en sväng till doktorn. Så stänger av och torkar rent allt jag kommer åt och startar upp den stackaren igen. Och javisst....plingandet är kvar suck. Blir till att lämna in den i morgon då :( Stänger iaf av ljudet och fortsätter surfa för att efter ett bra tag slå på ljudet igen och se den är tyst....hurra! Stackarn blev väl skrämd när jag började prata om datadoktorn så fungerar väl av ren rädsla nu :)


Boven i dramat....ja flaskan alltså :)

Inga kommentarer: