onsdag 9 maj 2012

Planering......

.......på hög nivå nu. Vill ju att Nellie ska döpas i min klänning som jag hade för en sisådär 42 år sen och då jag var så liten när jag föddes så måste hon döpas så fort som möjligt, vilket visade sig inte var det lättaste. Det har ju fötts 6st barn här i trakten sedan nyår och många verkar vilja döpa dom nu och så är det dessutom konfirmation. Kyrkor finns det, men ingen präst så hon som ska döpa Nellie lyckades klämma in oss på en lite udda tid. Gör inget, med tanke på klänningen. Vi hade tänkt efteråt att låna smedjan härute, då församlingshemmet är bokat, men så var den oxå upptagen :/ så blev till att stryka en hel del på inbjudningslistan och bara ta släkten för är ju inte så stort hemma hos oss. Mycket pusslande för att få allt på plats för ett litet dop.....suck. Men så i går ringde dom och sa att vi får låna smedjan och slipper vara hemma hos oss....hurra. Vi skulle ju kunna få plats hos oss, men är ju så mycket bättre att vara där det finns allt på plats och liiite mer svängrum än hemma i den lilla lägenheten. Skönt! Så nu är det bara att prata med prästen kvar och så själva dopet nästa helg :) tummen hålls hårt för att hon inte växt ur klänningen, men för det finns det en plan b oxå :)


Bild på mig när jag döptes

Inga kommentarer: