lördag 29 september 2012

Dålig

Ja så känner man sig ibland. En riktig skitmamma som inte har koll på sitt barn, men allt händer ju på ett ögonblick och man kan ju inte vara inpå hela tiden. För ett tag sen klämde Nellie fingrarna och det var inte mitt fel. Hon satt i en matstol på öppna förskolan och när en gick förbi så sköt hon in stolen. Nellie började storgråta och det tog ett tag innan jag såg handen mellan stolen och bordet. Stackars liten :( tur det gick över fort, men stolen ville hon inte sitta i mer. När vi sen kom hem så la jag den sovande tjejen i soffan och bylsade upp kuddar. Vänder mig och går några steg för att sen höra ett vrål. Vänder mig om och ser lillan sitta på golvet mellan soffan och bordet.....huga. Tar upp henne och blir ju så klart skärrad själv, men som tur är har hon inte gjort sig illa då hon bara vänt sig och glidit ner. Två saker samma dag drabbades den lilla av. Häromdagen var det dax igen. Vi har ju börjat använda en annan vagn nu när vi går här hemma. Oftast är hon vaken och vill inte ligga ner och då är ju den mindre scootern bättre. På både gott och ont är den ju lite lägre och denna morgon hade jag satt henne där. Jag skulle bara ta på mig stövlarna och är ju bredvid vagnen så tänkte att inte behöver jag spänna fast henne då utan jan ju göra det när jag tatt på mig. Men då passar lilla fröken på att titta över kanten och vips tippar hon över. Otur att kanten är lägre på denna vagn, men tur att vagnen är lägre så blev inget högt fall. Hon gled dessutom ner och jag tror mest hon blev rädd över att jag skrek till för jösses så rädd jag blev. Några rejäla tankeställare och sjukt dåligt samvete fick jag och dessutom. Och sen känner man ju sig som en värdelös mamma oxå. Riktigt rutten som inte kan ha en säker vardag gör barnet. Ja jag vet att mer kommer hända och att jag inte kan vara inpå hela tiden och hon måste ju få utforska världen oxå. Nu har dessutom Nellie börjat ställa sig upp och då lär det väl bli ett och annat fall kan jag tänka. I kväll var det så dax att bygga om sängen till den lilla damen.







Inga kommentarer: