onsdag 5 september 2012

Test då

Här sitter jag och bloggar från paddan så ska bli spännande att se hur det blir. Eller jag har ju skrivit inlägg på den förut, men inte kunnat lägga in bilder. Men nu så har fröken en App som testas och fungerar det bra så underlättar det ju massor då vi inte alltid har fungerande bredband. Eller jo det fungerade i en vecka men när vi reste bort över helgen så drog vi ur allt och väl hemma igen så hade det gett upp. Ok väntar väl nån dag för allt brukar fungera på natten, men inte denna gång så blev till att för femtielfte gången felanmälan. I dag ringde en tekniker upp mig men se då fungerade allt men han ville iallafall kika på det så vi skulle ses efter lunch. Ca 10min innan han anlände så var det borta igen hmm. Han stackarn slet sitt hår för han hade ingen aning om vad som var felet men ville prova med ett annat modem. Ahh men jag har ju ett och rotade fram det, men det var ju från hedenhös tid så inget att ha....haha. Mitt gamla hederliga modem som fungerat felfritt tills åskan slog ner och som återuppstod med lite varm hand från en reparatör.....för gammalt....näe det håller jag inte med om :)) Nu gick han ut och hämtade sitt nya fräsiga ist och se det var synk på det. 8mb till och med. Hmm då var det alltså mitt nya fina modem som var trasigt hur det nu kan vara möjligt. Är ju bara typ det tredje modemet på kort tid. Jahaja då blev det till att hämta ut ett nytt som heller inte fungerade till en början. Det var så glappt där kablarna skulle in, men till slut så gav det upp och gjorde som jag ville och nu så fungerar det. Hur länge det återstår att se :) tur vi flyttar snart så kanske vi kan säga upp det vi har och bara ha mobilt....om det nu går vill säga.

Inga kommentarer: