söndag 30 september 2012

Paddjäkel

Bloggade ju från paddan i går och det går ju hur bra som helst ända tills bilderna skulle in i inlägget. La till dom jag ville ha men fanskapen (ursäkta ordvalet) hamnade lite som dom själva ville. Hade ju tre bilder på Nellie när hon rester sig upp, men kom dom i rätt ordning? Nää så klart inte, så var bara att starta upp datorn och lägga in dom igen....suck. Nu så är dom iallafall där dom ska och jag sitter här vid datorn och skriver. Tyvärr så är ju dom flesta bilderna i mobilen och i paddan och orkar man lägga in dom i datorn...näpp. Förut så gjorde jag det direkt men nu så sitter jag och mailar dom ist och hur lång tid tar det inte extra.....jaja jag kanske bättrar mig om hundra år :)
I dag var vi en sväng till Erikslund och shoppade loss. Hade ju på Lindex här i stan köpt en pyjamas till Nellie, men efter en natts användning så hade den spruckit i sömmen i rumpan :/ Tråkigt för fanns ju inte fler i den storleken att köpa då det var rea, så när vi ändå skulle til Västerås fick det bli ett byte där. Jag var i valet och kvalet ifall jag skulle tvätta den inna, men avstod med tanke på att jag vart med om att få höra att det är jag som tvättat sönder plagget då jag inte följt tvättrådet. I butiken sa dom att man ska tvätta innan och när jag berättat vad jag vart med om sa hon att men har man bara tvättat som det står på lappen så byter dom ut den. Och vem kan kolla att jag inte tvättat för varmt? Nu var dom snälla och tog tillbaka den iallafall och eftersom det inte fanns flerdärr heller så fick hon två andra snygga jamsingar. Hon är lite rolig när det gäller kläder.Jag kan hålla fram ett plagg och fråga om det är snyggt och hon bara tittar på mig som om jag är från nån annan planet. När jag sen byter och tar ett annat plagg och frågar samma sak så skiner hon upp och börjar skratta :) Sötungen som redan nu vet vad som är snyggt. Undrar hur det ska bli när hon blir äldre...jösses törs inte ens tänka på det.
Blev en sväng in till Ikea oxå för att inhandla lite säkrehemmetsaker. Kan ju tyvärr inte sätta barnspärrar i köket då vi förhoppningsvis snart flyttar härifrån, men tv bänken och vardagsrumsbordet kommer låsas nu när den lilla damen kan stå på knä och kika ner i dom. Inte för att man behöver ha farliga saker där i, men finns ju saker som man kanske inte vill att hon ska ha sönder för hon är ju en aningens brutal nu haha. Inget går säkert för dom små söta händerna och allt som är aj aj är ju sååå spänande just nu. Så att se till att hon inte får ner händerna är ju bara bra. Nej nu ska jag väl gå och hänga upp lite tvätt för ligger en aningens efter där. Har lite dåligt med plats nu och kan inte tvätta så mycket åt gången så stackars mannen började klaga på att kalsongförrådet hade sinat rejält, fast kan ju bero på att vi hade en rensning för inte så länge sen, så kanske är det läge för att inhandla lite nytt åt honom snart :) Tänkte i dag när jag grävde i tvättunnan att varför har man inte en lucka nere på den så att man nån gång kanske skulle kunna tvätta det som alltid ligger kvar längst nere haha :))


Trött tjej efter shoppingrundan.

2 kommentarer:

Fridizz sa...

Jag bloggar med Blogsy från paddan. Funkar kanon!

Jag håller oxå på att barnsäkra.. Men mycket är det som åker i golvet och mer lär det väl bli. Tycker ljusstakar och vasar och sånt har hållt rätt så bra faktiskt! Hon har precis kommit på hur man gör med lådor och skåp så är väl dags, men har inte tagit tag i det än.. Har inget ömtåligt eller farligt i dem men hon klämmer gärna sina små fingrar..

Om ditt inlägg här om dagen så kan jag säga att du är säkerligen inte den enda, och du är absolut ingen dålig mamma! Har hänt här med och händer nog nära på alla. Det går ju så himla fort! Freja for i golvet fastän jag höll en hand bakom och en framför när hon klättrade runt i en fåtölj. Höll på att få en hjärtattack men det gick ju bra förutom att hon blev rädd och jag med. Skönt när de skriker ändå..

Ta hand om er! Vad spännande med flytten, ska bli så kul att se sen :) kram

Birgitta sa...

Åhh....är det Appen Blogsy? Jag laddade ner Bloggers App då jag trodde att jag var tvungen att använda den när jag har deras sida. La upp bilder igen och dom hamnar huller om buller och utan mellanrum....suck.
Tack.....skönt att höra att man är bra iaf och håller med om att skriken faktiskt är bra för då vet man ju att dom lever. Och det varar ju inte så länge för är ju glömt fort och inga blåmärken eller bulor ännu :)
Har lastat in kartonger i Nellies gamla krypin så nu kan jag få bort lite mer från köket där hon vistas mest, men är ju så trist att behöva dammsuga och torka golv varje dag. Blir ju så skitigt trots att dom stackars hundarna nu bara får vara i alla rum på kvällar och nätter när dom torkat. Landet är skit då, men blir ju bättre sen när vi får större och allt och alla får plats. Då får ni komma och hälsa på oss :) skönt iaf att det mesta i prydnadsväg är nerpackat. Fast har ju inte så mycket av värde så skulle inte gråta ihjäl mig om nåt gick sönder. Ja dom stackars fingrarna får ta en del stryk....stackars små tjejer. Jag köpte en stor plast traktor (till pappa drängens förtjusning) och den la hon sig på så armen fastnade mellan hjulen och det hördes vill jag lova.
Ha det gott och sköt om er!
Kram