söndag 17 juni 2012

Dunder och brak

Vaknade rätt tidigt i morse och då tänkte jag varför inte titta om det hänt nåt i världen på typ Fb. Tog telefonen för att se att jag inte kunde komma in där....aja är väl nåt fel som vanligt så tänkte inte mer på det utan försökte surfa in på lite andra sidor istället. Inget gick att komma in på så stängde av nätverket och provade mobilt istället. Fick då se på Fb att det hade vart en sjujäkla smäll vid tvåtiden. Jo visst, åskan hade slagit ner nån kilometer härifrån i ett pumphus, så inte undra på att det inte gick så bra att surfa. Naturligtvis måste vårt modem ha blivit offer för den elaka åskan som härjade runt i bygden. Hörde när vi gick och la oss att det mullrade långt, långt borta, men inte tänkte jag på att dra ur modem och alla andra elsaker som kan gå sönder. Var väl som vanligt lite tröttmössa. Sen ringde min lilla mamma och undrade om vi hört smällen!!....nää vi har sovit. Oj sa hon....hela rummet lystes upp och det dundrade på bra, men inte här hos oss. Eller jo det åskade ju här oxå, men ingen av oss har vaknat och jag som vaknar bara man släpper en knappnål i golvet :/ Ringde Telia och då vi har åska i vårt abonemang så skickade dom ett nytt modem på en gång, så nästa vecka kan vi lägga undan det mobila och surfa som vanligt igen.....ja om det inte är trasigt någon annan stans i dessa gamla ledningar. Grannarna en bit bort hade vart nere till Telia och fått ut ett modem på en gång, och ja så här i efterhand hade vi ju oxå kunnat trängas med alla andra nere i butiken, men nä så desperat ska jag inte behöva vara....för kan ju faktiskt stå ut med lite långsam surf i några dagar. Det är ju värre för dom som har tv i samma. Snacka om I-lands problem :)

Inga kommentarer: