onsdag 10 oktober 2012

Bättre

I går hade vi en mycket bättre dag med sömn på rätt tid och mat som gick ner. Jag hann oxå packa lite, vilket är ett måste nu när vi snart får flytta in. Känns lite konstigt faktiskt, med tanke på att vi väntat sen i somras på att få nyckeln. Nu kommer allt att ske på en gång. Adressändring, flytt av tele och tv och packa packa packa. Vill bara ha ett datum så jag kan ordna bärhjälp för är ju massor som ska med. Min pappas saker står kvar orörda i garaget och dom får vi sortera på plats. Sen börjar jag ju jobba i november oxå och vill ha klart så mycket som möjligt innan. Städningen vill jag inte ens tänka på. Fy fan på ren svenska för att tvätta fönstren. Vi har ju gamla spröjsade fönster med innerfönster och som grädde på moset är dom så dåliga. Finns knappt färg och det lilla som finns kvar drar man ut till en vit smet. Tror att fönsterputsmaskinen kommer att betala sig många gånger om :) En stor önskan är att nån säger.....du behöver inte städa.....oj så glad jag skulle bli av dom orden. Känner mig väldigt stressad av allt detta nu och vill helst inte vara hemma i skiten. Men men, allt löser väl sig i slutänden. I dag ska vi faktiskt ta oss in till stan en sväng och fika med föräldrargruppen :) stöket hemma finns ju kvar så får väl fortsätta när vi kommer hem, och natten är ju lång. Nu hoppas jag på att lillan sover en liten förmiddagslur innan vi ger oss iväg. Allt för en bra dag :)

Vacker utsikt från köksfönstret

Den lilla hjälpredan plockar ur det som jag packat ner

Sitter på kvällarna (för att koppla av) och virkar på en filt åt Nellie. Hittade ett mönster i en blogg, men det var en aningens svårt att läsa, så jag meckade ihop ett eget och nu har jag kommit en bit på väg. Valet nu är om det ska in lite vita rutor oxå, men garnet (samma som det färgade) var tjockare och blir Inge bra att göra rutor av. Det passar däremot väldigt bra som bård. Hoppas att dom är på torget och säljer garn i dag så jag kan få lite mer färger :)

Sexhörningarna som ska bli filt

Inga kommentarer: