fredag 5 oktober 2012

Träning mm

I onsdags var vi på Gympozz och tränade lite Jam/core och kan säga att jag är sjukt otränad. Ok va ju kanske inte så jag blev flåsig, men magmusklerna kändes ju iaf dagen efter :) Trodde Nellie som gillar musik och dans skulle skratta ikapp med basen i låtarna, men inte den dagen. Tårarna sprutade och hon ville bara vara i famnen lilla tröttmössan. Brukar ju vara så när hon inte fått sova sina lurar som hon är van vid så borde fattat innan att det skulle bli så här. När vi sen skulle vara på golvet, ja då kom lillan in i andra andningen och gympade på för fullt, för att när det var lunchdax däcka i vagnen. Det var dom rutinerna den dagen. Sa till papsen det när han kom hem så förväntade mig en svår läggning för honom, en när jag efter dansen kom hem så sussade hon gott och hade vart en solstråle hela kvällen....så skönt :)
Dagen efter var vi på Öppna förskolan och då var det en helt annan unge. Hon lekte först en halvtimme och hälsade på andra mammor och barn. När det sen var dax för sångstund så for hon iväg över golvet och fram till hon som spelar och fick klinka på hennes gitarr.....sötisen. Inte kunde man tro det efter vad som hände dagen innan.


Sötungen
Tror det har vart en aningens mycket i min lilla skalle den senaste tiden för häromdagen när jag skulle värma barnmat till middag åt Nellie så hittade jag ett margarinpaket i micron :) Hur i helsike har jag kunnat ställa det där, ja det kan man fråga sig. Dan innan hade jag haft mycket att göra och dessutom stressat hem för att hinna baka en kaka innan Farmor skulle komma och, ja då blev det väl kortslutning i alla säkringar högst uppe i kroppen :)



Är ju ett litet Traderafan och har fått tag på mycket fint både till mig själv och Nellie. Häromdagen var det så dax för ännu en leverans och denna gång blev jag verkligen full i skratt. Leksaksbåten var nämligen packa i en baginbox förpackning haha :) härligt med dessa kreativa människor som förgyller ens dag :)



I natt blev Nellie åter snuvig, men för övrigt pigg så vi åkte till Tuna Park och köpte en ny overall åt henne. Den vi köpte i somras är ju lite stor ännu, så passade på att investera i en till innan allt tar slut. Hade dessutom tur att det var klubbdagar på Hm. Gillas skarpt! Efteråt blev vi bjudna på fika hos Isabelle och hennes dotter och eftersom lillan var pigg så åkte vi dit. Barnen lekte en stund, fick mellis och bäddades ner i vagnarna för promenad. Vi träffade på min Mamma och fick därmed en lite längre prommis än vi tänkt vilket bara var skönt i det fina höstvädret. Tjejerna sov gott så bara passa på att gå. På väg hem så får jag se nåt i gräset....en mobil. Oj nån stackars unge i skolan måste ha tappat den så tar upp den och tänker lämna den till polisen i morgon. Väl hemma hos Isabelle så undrar jag varför i hela friden jag inte tittat om den var igång för då kan man ju hitta ägaren. Hittade nummer till mamma och pappa och ringde några gånger till dom båda, en inget svar. Jaja lämnade ett meddelande och då dröjde det inte länge förrän mamman ringde upp mig och beskrev telefonen. Det var den!! Skönt att ägaren var hittad. Jag undrade om vi kunde träffas innan jag lämnade Hällby för hemfärd. Hon undrade vart jag bodde och när jag sa Gillberga fick jag till svar att vi är på väg dit nu. Snacka om passande. Familjen fick tillbaka sin mobil och dom var så glada och tacksamma över att det fortfarande finns ärliga människor. Skulle ju själv bli överlycklig om nån lämnar tillbaka det jag tappat och nu tänker jag på att Nellie kan bli av med sina älskade saker hon ar med sig. Hoppas då att det finns ärliga människor som ringer numret och talar om att lilla nallen är hittad :)





Andras leksaker är alltid roligare

Mobilen som kom tillrätta
Kanelbullens dag firades stort :)



Inga kommentarer: