lördag 26 juli 2008

Alla har vi vart nybörjare

Fick vänta på en bil som skulle svänga in på samma gata som jag. Det gick så sakta och svängen var så stor att man kunde tro att dom glömt koppla loss husvagnen :) så tänkte att det där måste vara övningskörning, och mycket riktigt, skylten satt på plats därbak. Stackarn körde som sagt en stor sväng...och en lika stor tillbaka upp på gräset, för att sen ta en likadan sväng till åt andra hållet med ett hår från ett staket och sen tillbaka ut på andra körbanan....huvaligen nu började jag bli svettig i min lilla bil :s Dammet bara yrde när hon missade staketet med en tiondel. Funderade starkt på att smyga om lite försiktigt när hon vred på ratten igen...så nä lika bra att ligga kvar här, pust. Man vet ju inte vad som kan hända i det läget...men då helt plötsligt hittade flickstackaren bromsen, gjorde en tvärnit och stod äntligen still. Pust nu kunde man smyga förbi och fortsätta hemmåt. Stackare vad nervös hon måste ha vart i det läget...för att inte tala om trafikskoleläraren...han måste haft ett riktigt starkt hjärta :) Men man lär sig ju av sina misstag så hon som körde får säkert körkort hon oxå så småningom :)

1 kommentar:

mariebell sa...

Tur att du inte blev överkörd av nybörjaren. Hur skulle jag klara mig utan dig, min balla polare.

Ha en bra tid på Gotland, så ses vi snart.
Nu har vi klarat oss utan varandra en alltför lång tid.
Hur vore det med en tur till Parken? Ha ha.
Kram Marie